· 

Fair squared: Make poverty history

Na de sokken van Qnoop van afgelopen week, test ik deze week weer heerlijke cosmetica van het duurzame merk Fair Squared. Fair squared is een alleskunner op het gebied van duurzaamheid. De producten van Fair squared lopen uiteen van heerlijke cosmetica, tot ballonnen en zelfs condooms. Deze week test ik drie cosmetica producten van het merk, namelijk een pakket van 4 verschillende bodylotions, een massage kaars en kokosnoot scrub. Benieuwd naar dit merk? Lees dan snel verder!

fair-squared-body-butter-body-scrub-masage-candle

Wat maakt Fair Squared duurzaam?

Het doel van FAIR SQUARED is om de ongelijkheid in de wereldwijde handel terug te dringen. Het bestaan van FAIR SQUARED is voortgekomen uit de ‘Make Poverty History’-campagne uit 2005. In 2010 werden de eerste FAIR SQUARED producten gelanceerd in Engeland via OXFAM en Amnesty International. Het idee werd goed ontvangen door studenten in de UK en zij zette de verspreiding van de producten door.

 

De eerste producten van FAIR SQUARED waren condooms, handcremes en lipbalsems, maar heeft nu ook een breed assortiment van lichaamsverzorging tot schoonmaakartikelen. Het assortiment groeide maar liefst van 12 naar 80 artikelen. Vrijwel alle producten zijn fairtrade, vegan of natuurlijk.

fair-squared-body-butter

Wat vind ik van Fair Squared

Ik had nog nooit gehoord van een massage kaars, dus toen ik deze kaars binnen kreeg, was ik meteen nieuwsgierig. Ik vond het toch wel een eng idee, omdat ik bang was dat ik mijn huid zou verbranden. Het idee van de kaars, is dat je de kaars aansteekt. Als de kaars een tijdje brand wordt deze vloeibaar, als er een 'plasje' ontstaat blaas je kaars uit. Het is belangrijk dat je heel even wacht tot de kaars iets minder warm is, en dan kun je de olie gebruiken om te masseren. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet de grootste fan ben van deze kaars, je moet lang wachten tot er een klein beetje gesmolten is. Als je een beetje olie op je hand giet om te masseren, is de olie echt heel erg warm, terwijl je bijna geen warmte meer voelt als je het meteen uitsmeert op je arm of rug.  

 

De coconut bodyscrub is heerlijk. Hoewel het een coconut scrub is, heeft het geen overduidelijke kokosnoot geur. Toch is de scrub echt heel erg lekker. De geur is heerlijk en het schuimt zelfs een beetje als je de scrub gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel heel erg lekker als de scrub wat grover is, deze scrub is wat minder grof. 

 

Als laatste product heb ik de body butter set geprobeerd. Ik vond dit een hele leuke set omdat je zo van alle geuren een body butter hebt. Deze set vind ik veruit de lekkerste van de drie producten. De body butter is heerlijk dik en ruikt zo ontzettend lekker! De set bestaat uit de volgende vier geuren: Vanilla, Lime, Shea en Green Tea. Alle geuren zijn echt super lekker! Lime ruikt echt naar frisse limoen, Green Tea ruikt echt naar groene thee. Vanilla vind ik het lekkerst, deze ruikt niet perse naar vanille, maar doet mij meer denken aan die kerstkrans snoepjes. Omdat het vier kleine verpakkingen body butters zijn, is het ook een heerlijk cadeau. 

fair-squared-body-scrub
fair-squared-masage-candle

De producten van Fair Squared zijn onder andere te koop in de webshop van Fair Squared.

Massage candle €11,95*

Coconut Body scrub €11,95*

Body Butter set €17,95*

 

De producten die ik getest heb, heb ik gekregen van Fair Squared

*Prijzen zijn gebaseerd op prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0