· 

Qnoop: Het enige paar dat een koppel blijft!

Na de heerlijke Jouwbox van vorige week, test ik deze week sokken. En niet zomaar een paar sokken, nee! Ik test de sokken van Qnoop. De sokken van Qnoop zijn niet alleen erg duurzaam, maar zijn ook nog eens erg slim ontworpen. Aan de ene sok zit namelijk een knoop en aan de andere sok zit een lus. Zo kun je ze aan elkaar vastmaken voor het wassen, zodat je geen sokken meer kwijt raakt en geen uren hoeft te zoeken naar de matchende sok! 

Qnoop-sokken

Wat maakt Qnoop duurzaam?

Ken je dat? Je hebt net nieuwe sokken gekocht, en als alle was weer schoon is, zit jij toch met een losse sok waar de wederhelft van kwijt is? Volgens Qnoop verlies je 1.3 sokken per maand! Dat zijn er bijna 16 per jaar. Dat is niet zo goed voor het milieu! Door de knoop en de lus op de sokken, verlies je de sokken een heel stuk minder snel, waardoor er veel minder bij het afval terecht komen. 

 

 

 

Maar, gelukkig is minder afval niet het enige doel! Ze producen de sokken namelijk met gecertificeerde bio-katoen. Daarnaast worden de garen geverfd in een gecertificeerd verfhuis om zo de ecologische voetafdruk te verminderen. Er worden pesticiden gebruikt. De labels aan de sokken worden gemaakt van gerecycled karton. 

 

Hoewel ze al heel veel doen aan duurzaamheid hebben ze natuurlijk nog wel een voetafdruk. Deze proberen ze te verminderen door bomen te planten om te compenseren voor het CO2 uitstoot. 

 

 

Qnoop-sokken

Wat vind ik van Qnoop?

Ik verlies altijd sokken. Ik koop echt heel vaak nieuwe sokken omdat mijn sokken altijd kwijt zijn. Vooral het fenomeen sokken kwijt in de was komt bij mij heel vaak voor. Als ik klaar ben met wassen en de sokken zijn droog maak ik altijd een grote stapel en zoek ik alle sokken bij elkaar. Het gebeurt bij iets te vaak dat ik dan vervolgens uren aan het sorteren ben, en vervolgens nog 5 sokken heb waar geen tweede sok van is. De sokken van Qnoop zijn voor mij dus echt een uitkomst. Zo hoef ik geen uren meer te besteden aan het sorteren van de sokken en heb ik minder vaak te maken met vermiste sokken. 

 

Daarnaast zien ze er natuurlijk ook echt heel leuk uit. De designs van de Qnoop sokken zijn leuk, speels en zeker niet saai! Het knoopje is heel schattig op de sok! Omdat ze sokken niet goedkoop zijn verwachtte ik ook zeker kwaliteit, gelukkig hebben ze dat waar gemaakt. De sokken zijn erg stevig en toch wel dun. De sokken zijn niet heel erg warm, waardoor ze fijn te gebruiken zijn in de zomer. Zeker een kwalitatief goede sok, met een leuk en duurzaam idee achter de sok!

Qnoop-sokken

De producten van Qnoop zijn onder andere te koop in de webshop van Qnoop.

Low Bubble socks -  soft pink €12.95*

Stripe socks - Navy €12.95

 

De producten die ik getest heb, heb ik gekregen van Qnoop

*Prijzen zijn gebaseerd op prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0