· 

Zeefdrukken bij Outprints

Na de review en winactie van Van Hulley van afgelopen week (je kunt nog kans maken om te winnen!), is het deze week weer tijd voor een review van een heel ander, super leuk merk, namelijk Outprints! Outprints is een super leuke webshop waar je handgemaakte tassen, kussens, truien en T-shirt kan kopen. Alle producten zijn met uiterste zorg voor het milieu uitgekozen en met duurzame verf gezeefdrukt door de eigenaresse Julia. Ik ben bij Julia lang gegaan om het outprints proces zelf mee te maken. Wat ik hiervan vond? Dat vertel ik hieronder. 

review-outprints

Zoals ik al zei drukt de eigenaresse Julia alles zelf. Het leek mij dan ook super leuk om dat eens mee te maken. Ik ben daarom naar Amsterdam gegaan en heb daar samen met Julia mijn eigen Outprints tas mogen drukken. Hieronder zal ik wat foto's laten zien van haar kantoor!

outprints-kantoor


Naast dat ik alle producten goed kon bekijken en wat kleding mocht passen, mocht ik ook zelf mijn eigen Outprints tas zeefdrukken, en geloof me, dat is moeilijker dan het lijkt! Ik had er daarom ook wel wat hulp bij nodig :) 

 

Hieronder zal ik beschrijven hoe het zeefdrukken precies gaat:

Julia begint eest met de zeef, deze zie je hieronder. Deze maakt ze vast op de tafel, door middel van schroeven, die ervoor zorgen dat de zeef omhoog en naar beneden geklapt kan worden. 


Toen de zeef goed vast lag, was het tijd om door middel van tape de plaats van de tas te bepalen. Zo zorgde ze ervoor dat alle tassen op de goede en zelfde plek liggen. Om te voorkomen dat inkt door zou drukken gebruikte ze een karton plaat.


Toen alle voorbereidingen klaar waren was het dan echt tijd om de tas te gaan bedrukken. Na een keer kijken was het mijn beurt. Dit was geen succes. De eerste keer dat ik probeerde om de inkt te drukken, zat er niks op de tas, helemaal niks. De tweede keer een klein beetje en na wat hulp was hij dan eindelijk toch gelukt. Mijn eigen outprints tas!

De tas die ik samen met Julia heb gemaakt is echt super leuk geworden, en is daarna ook nog eens super stevig. Hij kan gebruikt worden voor verschillende doeleinde, en is stevig genoeg voor zware boodschappen. Daarnaast is de tas gemaakt van 80% gerecycled ringgesponnen gekamd katoen en 20% gerecycled polyester. Deze tas is niet alleen super leuk, maak ook super duurzaam. 

Naast de tas heb ik ook een super leuk kussentje en trui gekregen. Het kussentje heeft een cactus op de voorkant en reststof aan de achterkant. Op deze manier probeert Outprints te voorkomen dat deze stof weggegooid wordt. De trui heeft ze speciaal voor mij gemaakt, met een avocado erop. Ik ben echt dol op avocado's en ben dus ook super bij met deze trui. 

 

De trui is ook op een duurzame manier gemaakt, hij is namelijk gemaakt van ringgesponnen biologisch gekamd katoen.

Ringgesponnen katoen is zachter an gladder in vergelijk met andere garen. Bovendien omvat het  proces een speciale behandeling van de katoenvezels tijdens het spinnen, waardoor ze gereinigd worden van vuil, onzuiverheden en korte vezels. Dit resulteert alleen in de langste vezels, waardoor het katoen sterker en langer meegaat. Wat leuk is aan dit proces is, dat het 100% biologisch afbreekbaar is.


Hieronder kun je eerst de video bekijken van hoe Julia zeefdrukt, en daarna mijn poging tot het zeefdrukken van mijn eigen Outprints tas.

Ik ben super blij met mijn producten van Outprints. Julia, super bedankt dat je me hebt laten zien hoe jij jouw prachtige producten maakt!

 

De producten van Outprints kun je hier bestellen, Tas Amsterdam (€13,95*), Trui avocado (€56,75*), kussen cactus(€37,95*).  

* Op moment van schrijven

#gekregen

Reactie schrijven

Commentaren: 0