· 

Review Lavera

Na o.a. de heerlijke banana shampoo van vorige week, test ik deze week weer cosmetica! Deze week test ik namelijk drie producten van het merk Lavera. Ik test een shampoo, een conditioner en een hand cream. Alle drie deze producten komen uit dezelfde collectie en zijn gemaakt van organic amandel olie.   

lavera-moisture-and-care-shampoo-conditioner-hand-cream

Het eerste product dat ik getest heb ik de shampoo. Lavera Moisture & Care Shampoo heeft een verzachtende werking. De milde formulering met biologische amandelmelk en biologische aloë vera reinigt natuurlijk en hydrateert zonder irritatie van de hoofdhuid of uitdrogen van de haarpunten. Deze shampoo verzorgt intensief voor vochtarm en droog haar en is ook geschikt voor een gevoelige hoofdhuid. Omdat ik al sinds een aantal jaar last heb van een gevoelige hoofdhuid klonk dit natuurlijk geweldig. 

 

De geur van de shampoo kan ik niet helemaal thuis brengen, het is daarnaast ook geen geur die mij erg aanspreekt. Mijn eerste reactie was dus niet erg enthousiast toen ik de shampoo binnen kreeg, omdat ik het heerlijk vind als het product lekker ruikt. Gelukkig heeft de werking van de shampoo dit echt meer dan goed gemaakt. Wat een heerlijk spul is deze shampoo. Mijn haar werd er erg schoon van en daarnaast had ik na een keer wassen al vrijwel geen irritatie meer op mijn hoofdhuid.  Ook fijn, het product is vegan en organic!

lavera-moisture-and-care-shampoo
lavera-moisture-and-care-shampoo

Het tweede product van Lavera was de Moisture & Care Conditioner. Deze conditioner maakt droog haar mooi, zichtbaar gladder en gemakkelijker te kammen. De milde formulering met biologische amandelmelk en biologische avocado hydrateert en biedt extra voeding voor uitgedroogd haar en zorgt voor een zijdezacht gevoel. Zacht voor huid en haar en dus ook geschikt voor de gevoelige hoofdhuid.

 

Ook deze conditioner zorgt inderdaad voor een minder gevoelige hoofdhuid. De geur van deze conditioner is hetzelfde als de geur van de shampoo, dus ook deze geur is niet helemaal naar mijn smaak, maar deze conditioner maakt zijn belofte wel waar! Mijn haar is een stuk zachter en voelt veel beter aan. Er zijn ook meer volume in mijn haar. Dat mijn haar gemakkelijker te kammen is kan ik niet zeggen, ik gebruik namelijk altijd een anti klit spray. Ik heb wel getest of mijn deze spray overbodig is door deze conditioner, maar dat vond ik niet het geval. Toch is het een heerlijke conditioner die je haar echt goed verzorgt!

lavera-moisture-and-care-conditioner
lavera-moisture-and-care-conditioner

Het derde en laatste product dat ik getest heb van het merk Lavera is de hand cream. De formule van deze cream bevat waardevolle biologische ingrediënten zoals amandelolie, shea boter en jojoba-olie voor intensieve voeding en hydratatie van de huid. Speciaal ontworpen voor de behoeften van de droge huid. De cream is 100% gecertificeerd natuurlijke cosmetica. 

 

Hoewel ik geen extreem droge handen heb, ben ik toch echt fan van deze hand cream. De reden daarvoor is dat hij, zoals de verpakking al aangeeft, echt heel snel intrekt. Zeker in de wintermaanden is het fijn om af en toe toch even wat cream op je handen te smeren en in mijn ogen is er niks vervelender dan cream die er vervolgens uren over doet om in te trekken en alles wat je aanraakt helemaal vet maakt. Deze cream was binnen twee minuten, ondanks een vrij dikke laag, helemaal ingetrokken. Mijn handen voelde helemaal gevoed aan en toch kon ik alles gewoon doen zonder dingen vet te maken. Wat een fijne cream!

lavera-intensive-care-hand-cream
lavera-intensive-care-hand-cream

De producten van Lavera zijn niet via de website te bestellen. 

 

De conditioner kun je hier bestellen voor €5,59*. 

 

Voor overige producten kun je via deze link een winkel bij jou in de buurt vinden. 

*op moment van schrijven

#gekregen


Reactie schrijven

Commentaren: 0