· 

Review The Bodyshop

Na het sieraad van A beautiful story van vorige week, heb ik deze week verschillende cosmetica producten getest van The Bodyshop. Ik heb 4 producten van dit merk getest. Het eerste product dat is getest heb is de banana shampoo, het tweede product is de banana conditioner, het derde product is de Chinese Ginseng & Rice Clarifying Milky Toner en het vierde en laatste product is de Japanese Matcha Tea Pollution Clearing Mask. 

The-bodyshop

De banana shampoo en conditioner zijn van de zelfde lijn. De producten zijn gemaakt van community trade bananen uit equador. Ze zijn samengesteld zonder siliconen en zijn 100% vegetarisch.  Het eerste wat meteen opvalt als je de dop opent is de sterke bananengeur. Hoewel het naar banaan ruikt, ruikt het vooral naar producten als bananen pannenkoeken, bananenmuffins en, omdat het ook zoet ruikt, doet de geur me ook denken aan bananensnoepjes. 

 

Zowel de shampoo als de conditioner voelen erg goed aan, niet erg vloeibaar, maar ook zeker niet moeilijk over je haar te verdelen. De shampoo schuimt wel, maar niet heel erg. Mijn haar werd er goed schoon van. Omdat mijn haar van nature vrij zacht is en niet echt pluist, gebruik ik eigenlijk nooit conditioner. Natuurlijk heb ik deze conditioner wel getest. Ik vind de conditioner erg fijn aanvoelen. Het maakt mijn haar niet vet en ook niet zwaar. Het geeft mijn haar meer volume, maar maakt het niet zachter en mijn haar was ook zeker niet gemakkelijker om te kammen. Desondanks ben ik wel blij met deze conditioner en wil ik hem wel vaker gaan gebruiken omdat het wel een positief effect heeft op mijn haar.  

The-bodyshop-banana-shampoo-conditioner
The-bodyshop-banana-shampoo-conditioner

Het derde product dat ik test heb is de Chinese Ginseng & Rice Clarifying Milky Toner. Deze toner werkt goed, mijn huid wordt er echt schoon van. Omdat ik een vrij droge huid heb ben ik best kieskeurig met schoonmaak producten voor mijn gezicht. Deze toner was totaal geen probleem en mijn huid reageerde erg goed op dit product. Super fijn dus. 

The-bodyshop-clarifying-milky-toner
The-bodyshop-clarifying-milky-toner

Het laatste product dat ik heb getest is de Japanese Matcha Tea Pollution Clearing Mask. Zoals de naam al een beetje prijsgeeft gaat dit masker vervuiling tegen. Het masker is 100% vegan, verwijderd vervuiling, reinigt diep en zorgt ervoor dat vuil van buitenaf zich minder snel aan de huid hecht. 

 

Zodra je het potje van het masker opent, komt een sterke kruidengeur je tegemoet. Zoals de naam al verklapt, ruikt dit masker namelijk naar thee. In tegenstelling tot de geur, ziet het masker er, naar mijn mening, uit als guacamole. Het is namelijk groen, met verschillende kleine stukjes kruiden. Op het moment dat je het masker opsmeert, is je gezicht helemaal groen, maar binnen de 15 minuten dat je het masker op je gezicht hebt, trekt het in en trekt ook de kleur weg. Ik vind het een fijn masker en het voelt fijn aan mijn huid. Echt een aanrader dus.  

The-bodyshop-japanese-matcha-tea
The-bodyshop-japanese-matcha-tea

De shampoo is te bestellen voor €7*

De conditioner is te bestellen voor €7*

* Op moment van schrijven

#gekregen

De toner is te bestellen voor €15*

Het masker is te bestellen voor €20*

* Op moment van schrijven

#gekregen


Reactie schrijven

Commentaren: 0