· 

Review Rag Bag

Na de schoonmaakmiddelen van afgelopen twee weken, test ik deze week iets totaal anders, namelijk een tas! De tas die ik getest heb ik de rugzak van de Tamil Nadu Collectie van het merk Rag Bag. De rugzak is een middelgrote rugtas met verschillende vakken met rits en twee flessenhouders, handig voor bijvoorbeeld je Dopper. Binnenin zit er een speciaal vak voor een laptop of tablet. De tas is gemaakt van gerecyclede grote theezakken. Elke tas heeft een unieke print, afhankelijk van het theebedrijf waar de theezakken vandaan komen.

rag-bag-tas-theezak-dopper-review-ervaring

Zoals hierboven al is beschreven, de tas is best ruim en heeft een laptopvak. Dat leek mij de perfecte schooltas! Ik besloot deze tas daarom dus ook mee te nemen naar college. De tas is lekker groot dus ik veel mee nemen. Helaas paste niet alle boeken in de tas, maar ik heb best een hoop mee kunnen nemen. Namelijk: twee schriften, twee boeken, een etui, mijn portemonee, twee rekenmachines, mijn Dopper en mijn laptop ( 14inch) en oordopjes. Er kon nog meer in, maar omdat dit al vrij zwaar was heb ik maar wat dingen thuis gelaten. 

inhoud-rag-bag-tas

Onderweg naar het station begon het te regenen. De perfecte test, want Rag Bag zegt dat deze tas waterbestendig is. Hoewel de theezakken wat ''haartjes'' kregen, zijn al mijn spullen wel mooi droog gebleven. Geslaagd voor de watertest! 

Howel het materiaal van de theezakken er erg scheurbaar uitziet, is het echt heel stevig. Afgezien van het feit dat het vrij snel vies wordt, is het wel stevig en scheurt het niet. 

 

Mijn ervaring met deze tas als schooltas was tot het moment van thuiskomen heel goed! Helaas zag ik thuis dat een van de banden van de rugzag al een stukje door was. De inhoud was dus toch iets te zwaar. Om deze reden zou ik deze tas niet aanraden als full time schooltas. Schooltassen moeten veel gewicht kunnen dragen en lang mee kunnen graan. Deze tas is stevig, maar zal het naar mijn mening geen lange tijd volhouden als schooltas. 

 

Dit betekend niet dat deze tas niet de moeite waard is. Er kan veel in en is zeker handig als je een dagje weg gaat of op reis gaat. Deze tas is namelijk super geschikt voor een dagje pretpark of als handbagage in het vliegtuig. In beide gevallen kun je de tas lekker vol stoppen met verschillende dingen die niet super zwaar zijn!

 

Mijn eindoordeel van deze tas is dus; Super leuke, stevige tas, maar gebruik hem niet als schooltas. 

Deze tas is te koop voor €59.00* in de webshop van Rag Bag. 

* op moment van schrijven

# gekregen


Reactie schrijven

Commentaren: 0