The body shop

Tea-tree-the-body-shop

Dat The body shop fel tegen het testen op dieren is wist je misschien wel, maar dat is niet het enige duurzame waar The body shop zich bezighoudt. The body shop heeft namelijk drie onderwerpen waar ze zich voor inzet, namelijk: mens, planeet en product.

 

Op het gebied van mensen heeft The bodyshop een aantal doelen waar ze op dit moment mee bezig zijn. Zo verdubbelen ze hun community trade-programma van 19 tot 40 ingrediënten en ondersteunen ze gemeenschappen die deze vervaardigen. Ze helpen 40.000 economisch kwetsbare mensen over de hele wereld om werk te krijgen, betrekken 8 miljoen mensen bij hun enrich not exploit™-missie, waardoor het de grootste campagne ooit is, en investeren 250.000 uren van de vaardigheden en kennis om de biodiversiteit van de lokale gemeenschappen te verrijken

 

Voor de bescherming van de planeet zijn ze bezig met het bouwen van bio bruggen, om zo 75 miljoen vierkante meter aan leefgebieden beschermen en herstellen en waarbij ze gemeenschappen helpen om duurzamer te leven. Verder zijn ze bezig om drie nieuwe duurzame verpakkingsinnovaties te ontwikkelen en te leveren, 100% van de winkels van stroom te voorzien met duurzame en koolstof gebalanceerde energie en de vermindering van de ecologische voetafdruk van de winkels. Het doel is dat 70% van de totale productverpakkingen geen fossiele brandstoffen bevatten en het energieverbruik van al de winkels vermindert wordt met 10%.

 

Ook de producten moeten volgens The body shop duurzamer. Ze willen ervoor zorgen dat 100% van de natuurlijke ingrediënten traceerbaar en duurzaam geproduceerd zijn en dat 10.000 hectare bos en ander leefgebied beschermt blijft. Een ander doel is het verminderen van de jaarlijkse ecologische voetafdruk van alle productcategorieën en het ontwikkelen van een innovatietraject dat baanbrekende cosmetische ingrediënten levert uit biodiversiteitshotspots en dat helpt deze gebieden te verrijken.

 

Neem ook eens een kijkje bij de andere cosmetica.