· 

Roll'eat: Voor iedereen die niet thuis eet!

Na de Stabilo Green collectie van vorige week, heb ik deze week weer iets heel nieuws om te testen, namelijk de lunchverpakkingen van Roll'eat! Roll'eat maakt leuke, herbruikbare lunchverpakkigen, snackverpakkingen en lunchtassen om zo plastic gebruik tegen te gaan. De slogan van Roll'eat is dan ook: Food carriers that take care of you and the environment! Ben jij benieuwd wat het dan zo duurzaam maakt? Dat lees je in deze blog. 

roll'eat-snack'n'go- Boc'n'roll

Wat maakt Roll'eat duurzaam?

Roll'eat is in mijn ogen, op het gebied van duurzaamheid, een herbruikbaar boterhamzakje. In plaats van een plastic zakje dat je na een keer gebruiken weg gooit, kun je deze verpakkingen eindeloos blijven gebruiken. Niet alleen omdat het van goede kwaliteit is en niet opengescheurd hoeft te worden, maar ook omdat deze verpakkingen wasbaar zijn. 

 

Met de verpakkingen van Roll'eat bespaar je dus elke dag weer een boterhamzakje dat anders bij de stapel plastic afval was beland! Naast deze duurzame eigenschap, is het ook nog eens BPA free. 

roll'eat-Boc'n'roll

Wat vind ik van Roll'eat?

Ik vind het idee van een Roll'eat heel erg slim en goed voor het milieu. Naast dat het product dus heerlijk duurzaam is, is er ook echt over het gebruiksgemak nagedacht. Zo is de Boc'n'roll super klein op te vouwen, maar past er toch een enorm broodje in. Wat ik ook echt handig vind, is dat je hem tijdens het eten kan gebruiken als een placemat. De Boc'n'roll is namelijk helemaal plat uit te vouwen waardoor het een placemat wordt die gemakkelijk schoon te maken is. 

 

Beide zakjes zijn van goede kwaliteit, hebben een stevig klittenbandsysteem, en hebben aan de binnenkant een TPU laag, waardoor het zakje goed schoon te maken is en lang mooi blijft. Naast deze goede eigenschappen, zijn de zakjes ook nog eens uit te wassen op 30 graden!

 

Hoewel ik de producten van Roll'eat een perfecte vervanger vind voor de plastic boterhamzakjes, gebruik ik zelf graag een broodtrommel. De voordelen van een broodtrommel vind ik, dat deze ook herbruikbaar en uitwasbaar zijn, en daarnaast stevig zijn. Zo wordt je lunch en je fruit niet geplet als je je lunch mee neemt in een overvolle tas. Dat vind ik namelijk een nadeel van de Roll'eat. Hoewel de verpakkingen stevig zijn, beschermen ze minder dan een broodtrommel. Aan de andere kant zijn de verpakkingen van Roll'eat wel kleiner op te vouwen als het eten op is, waardoor het minder ruimte in beslag neemt dan een broodtrommel. 

 

Als je zelf voorkeur geeft aan een broodtrommel, dan zijn daar genoeg duurzame varianten van. Maar geef je voorkeur aan een klein op boterhamzakje? Dan is dit zeker de lunchverpakking voor jou!

 

Ben jij benieuwd naar de verpakkingen, maar kun je nog niet helemaal voor je zien hoe je ze het beste kan gebruiken? Ik zal hieronder een video plaatsen van Roll'eat, waarin ze uitleggen hoe het werkt!


Disclaimer: Beide video's zijn eigendom van Roll'Eat. De video's zijn ook te bekijken in de webshop van Roll'eat en op het youtubekanaal van het merk. 

roll'eat-snack'n'go
roll'eat-Boc'n'roll

De producten van Roll'eat zijn onder andere te koop in de webshop van Roll'eat.

Boc'n'roll €8.95*

Snack'n'go €8.95*

De producten die ik getest heb, heb ik gekregen van Roll'eat

*Prijzen zijn gebaseerd op prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0