· 

Stabilo: De milieuvriendelijkste pen ter wereld

Deze week test ik een aantal producten van het merk Stabilo. Ik ben al sinds mijn middelbare schooltijd grote fan van Stabilo. Ik vind het namelijk een van de beste merken voor pennen en potloden, door de goede kwaliteit van de producten. Daarom was ik ook enthousiast toen ik hoorde over de Stabilo GREEN collectie. Wat er nou zo Green is aan deze nieuwe collectie? Dat lees je in deze blog. 

Stabilo-Green-collectie

Wat maakt Stabilo duurzaam?

Dat Stabilo duurzaamheid belangrijk vindt blijkt ook uit de uitspraken van algemeen directeur Sebastian Schwanhäußer:

 

"Als familiebedrijf én wereldwijd bekende merknaam voor vooral jonge consumenten heeft STABILO een duidelijke verantwoordelijkheid. In onze internationale fabrieken letten we er zorgvuldig op dat we op verantwoorde wijze omgaan met natuurlijke bronnen, zoals water en hout, en zoeken we steeds nieuwe manieren om te recyclen en energie te besparen. We maken gebruik van geavanceerde technologieën voor een zo laag mogelijke impact op het milieu. Ik heb niet alleen het bestuur van een wereldwijd bedrijf geërfd van Gustav Adam, maar ook een verantwoordelijkheid die hoort bij deze generatie: als algemeen directeur en vader van een gezin, ben ik me bewust van mijn grote verantwoordelijkheid voor kinderen, de samenleving en het milieu. Ik doe er dan ook alles aan om er zeker van te zijn dat STABILO constant nieuwe manieren ontwikkeld om de natuurlijke elementen waarop ons leven is gebaseerd te beschermen. Help ons de rijkdom van de natuur te behouden!"

 

Dat Stabilo daad bij het woord voegt blijkt uit de Stabilo GREEN collectie. STABILO werkt namelijk samen met frisdrank fabrikant Coca-Cola en recycling dienstverlener Interseroh. Binnen deze samenwerking zijn markeerstiften ontwikkeld die gemaakt zijn van de schroefdoppen van oude Coca Cola flessen. Stabilo koos voor Coca Cola doppen omdat het plastic oorspronkelijk is goedgekeurd voor voedingsmiddelen en daardoor voldoet aan de specifieke eisen die STABILO stelt met betrekking tot de volksgezondheid, daarnaast verliezen deze doppen door middel van goede recycling heel weinig van de kwaliteit, waardoor de markeerstiften van goede stevige kwaliteit blijven. 

 

Maar, de markeerstiften zijn niet het enige product dat uitblinkt op het gebied van duurzaamheid. De Stabilo GREENpoint heeft als eerste en enige pen ter wereld een Cradle 2 Cradle certificaat, met een upgrade naar Cradle 2 Cradle Silver! De STABILO GREENpoint is een viltstiftpen met extra sterke, 0,8 mm dikke, punt voor schrijven, schetsen, tekenen en accentueren. De pen is beschikbaar in 6 schrijfkleuren en de inkt is op waterbasis. 

 

 

Stabilo-GREENBOSS

Wat vind ik van Stabilo?

Zoals ik al eerder zei, ben ik fan van Stabilo. Ik vind een stabilo pen echt heel fijn schrijven. Het schrijft altijd soepel en gaat heel lang mee. De GREENpoint pen is op waterbasis en dat merk je wel, op dunner papier drukt deze pen door. De pen heeft een dikke punt waardoor de tekst die je schrijft wat groter is, waardoor ik het meer zie als een stift. Deze pen schrijft, net als de ander producten van Stabilo echt heel fijn, en doet zeker niet onder voor de pennen die niet uit de GREEN collectie komen!

 

Markeerstiften gebruik ik eigenlijk alleen maar van Stabilo, dat doe ik al jaren. De markeerstiften van Stabilo zijn wel wat duurder dan een markeerstift van bijvoorbeeld de Action, maar ik vind ze wel duidelijk de beste. Andere markeerstiften zijn vaak wat minder vloerbaar waardoor ze vaak stoever strepen zetten en waar je lelijke kleurverschillen ziet in de streep die je zet. Stabilo markeerstiften zijn wat dunner, waardoor ze heel soepel en gelijkmatig strepen kunnen zetten. Ondanks dat ze wat dunner zijn drukken ze bijna niet door. Ik gebruikte al alleen maar Stabilo markeerstiften, maar natuurlijk ben ik super bij met deze duurzame variant van mijn favoriete markeerstift! 

 

Ook de Stabilo potloden gebruik ik al een tijdje. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij Stabilo potloden wat minder verschil merk met andere, gelijksoortige merken. Daar bedoel ik dus geen goedkope potloden set mee, want dat verschil merk je zeker wel. Stabilo potloden kleuren fijn, gaan lang mee en breken niet snel af als je ze slijpt. Wat ik ook heel fijn vind aan de potloden van Stabilo is dat ze mooie kleuren hebben waar je echt goed en gelijkmatig mee kan kleuren. Daarnaast hebben ze een zacht punt waardoor je gemakkelijker wat dikker kan kleuren en schaduw kan aanbrengen! 

 

Ik ben erg blij met mijn nieuwe voorraad pennen, markeerstiften en potloden. Hier kan ik nog erg lang, en duurzaam mee vooruit!

Stabilo-GREENpoint
Stabilo-Green-collectie
Stabilo-GREENpoint
Stabilo-Green-collectie

De producten van Stabilo zijn onder andere te koop bij Bol.com

Stabilo GREENBOSS €4,84*

Stabilo GREENpoint €13,45*

Stabilo GREENcolors €5,99*

De producten die ik getest heb, heb ik gekregen van Stabilo

*Prijzen zijn per stuk en gebaseerd op prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0