· 

Correctbook: Eindeloos schrijven voor iedereen

Deze week test ik een product waar ik zelf super benieuwd naar ben. Het product dat ik deze week test is Correctbook. Het idee achter het eindeloze Correctbook is als volgt: Op een vakantie in Zuid-Afrika werd oprichter Sam geconfronteerd met het wereldwijde probleem van analfabetisme. Hij verbaaste zich dat de kinderen niet vroegen naar levensmiddelen zoals eten of kleren. Ze wilden iets heel anders, namelijk pen en papier. Deze kinderen wilden zich ontwikkelen door te leren lezen en schrijven, maar de materialen misten. Schrijfmaterialen die na enige tijd weer op zijn. Met deze gedachten kwam hij terug in Nederland. Er moet schrijfmateriaal komen, dat eindeloos meegaat.

Correctbook

Wat maakt Correctbook duurzaam?

Schrijven in een correctbook is eindeloos. Het boekje werkt namelijk als een soort whiteboard. Je kunt zo veel schrijven als je wil en het vervolgens gewoon weer uitvegen als je het niet meer nodig hebt. Je hoeft daardoor niet steeds nieuwe schriften te kopen die je vervolgens weer weg gooit.

 

Naast het feit dat je het boekje eindeloos kan gebruiken, verricht Correctbook goed werk in Afrika. Bij aankoop van de producten van Correctbook doneer je namelijk ook uitwisbaar schrijfmateriaal terug naar Afrika. Door deze donatie worden kinderen in Afrika geholpen. Ze kunnen dan namelijk leren lezen en schrijven. Dit zorgt ervoor dat deze kinderen een toekomst hebben! Naast hulp in Afrika, bieden ze in Nederland hulp aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. De producten van Correctbook worden namelijk in elkaar gezet in Nederland door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Correctbook

Wat vind ik van Correctbook?

Ik vind het idee van Correctbook zo goed! Waar was Correctbook toen ik op de middelbare school zat?! Het boekje schrijft heel fijn, de bladen zijn namelijk heel erg zacht en schrijven gaat heel soepel. Daarnaast vlekt het niet! Dat had ik dus niet verwacht. Ik vergelijk het boekje namelijk met een whiteboard, zo veel schrijven als je wil, en daarna ook gewoon weer uitvegen. Maar dat je tekst kunt uitvegen is niet altijd makkelijk, zeker niet in een schrift. Ik ben namelijk best wel een kluns, en zou zo per ongeluk een volledige bladzijde kunnen wegvegen. Dat gebeurt dus niet bij dit boekje. Je kunt de pen weghalen met het sponsje aan de achterkant van de pen, of met wat water en een doekje, maar je kan het niet per ongeluk weg geven. 

 

Wat ik ook echt geniaal vind zijn de extra pagina's. Je kunt namelijk kiezen voor twee soorten boekjes in 4 maten, A4, A5, A6 en pocketformaat. De twee soorten zijn lijntjes, of blanco. Naast deze keuzes kun je extra pagina's toevoegen. Deze kun je los kopen in pakketjes van 5 bladzijde. Zo kun je bijvoorbeeld in je blanco boekje 5 bladzijdes met lijntjes toevoegen. Hoe handig is dat? Ik heb zo mijn perfect boekje samen kunnen stellen. Ik heb namelijk bij het A5 boekje, 5 extra pagina's met TO DO LIST. Hoe fijn?! Mijn A5 boekje begint met 5 pagina's TO DO, daarna is het boekje blanco. 

 

Misschien is het al opgevallen, maar ik ben helemaal enthousiast. Ik heb 3 Correctboekjes, in A4, A5 en A6. Daarnaast heb ik 5 extra TO DO LIST pagina's en een aantal extra wissers om de tekst uit te vegen. Dit vind ik de ideale combinatie. Zo heb ik altijd een goede maat boekje waar je de pagina's ook nog eens uit kan halen.   

Correctbook-a5-to-do-list

Een Correctbook is te bestellen via de originele site van Correctbook en Bol.com.  

Correctbook Blauw A4 €19,95*

Correctbook Lime A5 €14,95*

Correctbook Rood A6 €11,95*

Wisser sponsje 2x €0,75*

5 extra pagina's To do list €4,00*

Deze Correctbooks heb ik gekregen van Correctbook. 

*Prijzen zijn op basis van prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0