· 

Review Suit + WINACTIE

In de unboxing van gisteren kun je lezen dat ik een super leuke box binnen kreeg van Jouwbox, maar dat is niet het enige pakketje dat binnen heb gehad. Ik heb namelijk een tijdje geleden ook een pakketje binnen gehad van Suit! Suit is een duurzaam cosmetica merk, meer over het merk lees je hier

 

Ik mocht van Suit 4 producten testen, en hoe leuk, ik mag ook twee setjes weg geven! Meer over de winactie vind je onderaan deze review. 

De producten die ik getest heb zijn: de face cream, face serum, cleansing oil en de cleansing lotion. 

review-suit

Wat heb ik getest?

De producten die ik getest heb, kun je allemaal tijdens je avond routine (of ochtend, net wanneer jij wil) gebruiken. Suit heeft namelijk een basis pakket samen gesteld, namelijk Suit Basic. De SUIT Basics set is basisverzorging voor je gezicht in 3 stappen: Cleanse: reinig je gezicht intensief met de Cleansing Oil, Calm: kalmeer, zuiver en verfris je gezicht met de Cleansing Lotion en Care: verzorg je huid goed met de gladmakende, vochtinbrengende en herstellende Face Cream. Ik heb daarnaast ook nog de face serum gebruikt. Deze gebruik je voor het aanbrengen van de face cream. 

suit-review

Wat vind ik van de producten?

Het product waar ik mee begon, was de cleansing oil. Deze olie reinigt je huid, en zorg ervoor dat je gezicht goed schoon is. Met een milde, volle olie reinig je met gemak talg, dode huidcellen en vuil, maar ook waterproof mascara is geen probleem. Waar een lotion je huid kan belasten of kan uitdrogen, reinigen pure essentiële oliën je huid zonder deze te beschadigen. De olie is rijk aan vetzuren en antioxidanten, dus je huid wordt tegelijkertijd goed beschermd en gehydrateerd.

 

En dat klopt echt. Ik heb de olie gebruikt en mijn huid werd gereinigd, make-up ging er gemakkelijk af en mijn huid voelde niet droog of schaal aan na gebruik. Ook heb je echt niet veel nodig om je hele gezicht te reinigen. Echt een aanrader. 

suit-review
review-suit

Het tweede product dat ik gebruikt heb, dus na de cleansing oil, is de cleansing lotion. Deze lotion kalmeert, verzorgt, zuivert, verfrist en verkoelt je huid. SUIT Cleansing Lotion heeft bovendien antibacteriële, antiseptische én helende eigenschappen. Het verbetert de toestand van de droge en verouderde huid en bevordert de doorbloeding van je huid. Deze samenstelling is perfect voor een zachte, milde maar diepe reiniging van je poriën. Ook zorgt deze lotion ervoor dat de actieve stoffen van de Face Cream goed worden opgenomen.

 

Na het gebruik van de olie voelde mijn huid al vrij schoon, maar het gebruik van de lotion zorgde er echt voor dat mijn huid fris en echt helemaal schoon aanvoelde. Het is een heerlijk verkoelend product en zeker een fijne toevoeging aan mijn avondroutine. 

suit-review
suit-review

Het derde product dat ik mocht testen, wat niet onderdeel is van de Basic Suit lijn, was de face serum. SUIT Face Serum is een vochtinbrenger en werkt bovendien zeer krachtig tegen veroudering (anti-aging). De vermoeide, vochtarme huid herstelt en de elasticiteit en veerkracht van je huid verbetert. Rimpelvorming wordt vertraagd.

 

Of rimpelvorming ook daadwerkelijk vertraagd wordt, daar kan ik niet zo veel over zeggen. Ik heb nog geen rimpels en merk dus niet echt verschil. Wel kan ik zeggen, dat ik het echt een heerlijk product vind. Ik heb het gevoel dat mijn huid deze serum echt nodig heeft. Ik heb een hele droge huid, maar na een aantal weken dit serum gebruiken, is mijn huid echt een heel stuk minder droog. 

 

Waar ik vooral echt veel verschil merk, is bij mijn haargrens. Hier had ik last van extreem droge stukken, waardoor ik ook last had van schilfertjes (sorry, TMI), Door gebruik van dit serum is dit dus helemaal weg. Ik ben dus echt super tevreden over dit heerlijke product. 

suit-review
suit-review

Het vierde product dat ik heb getest is de face cream. Dit product maakt het zo af! Na gebruik van de cleansing producten voelde mijn huid heerlijk schoon aan, na het serum voelde mijn gezicht nog een beetje trekkerig (wel op een manier dat je voelt dat het verzorgd is) en na gebruik van de cream is het helemaal af. Mijn huid voelt schoon en verzorgd aan.

 

Deze vier producten zijn dus genoeg voor het schoon, fris maken en het verzorgen van je huid. Ik ben echt super tevreden met deze set. Gelukkig heb je per keer echt maar 1 druppeltje per product nodig, dus ze gaan ook echt heel lang mee. 

Winactie!

Wil jij ook een Suit Basic set t.w.v €57,50 winnen? Dat kan! Ik mag namelijk van Suit 2x een Basic set weggeven! Meedoen is simpel, wat moet je doen om te winnen?

- Volg Sustainable Shopping op instagram (@sustainableshopping) en tag 2 vriendinnen die je kennis wil laten maken met SUIT

- Volg Suits op instagram (@suitmatters)

- Laat in de comments weten dat jij een SUIT Basic set wil winnen

 

Meedoen aan deze winactie kan tot en met 9 juni 2018 12.00uur.

Reactie schrijven

Commentaren: 0