· 

Review Kenko

Deze week een review van een aantal producten van de webshop Kenko. De webshop Kenko verkoopt verschillende merken met een duurzame gezonde achtergrond. Alle producten worden met veel zorg uitgezocht en uitgeprobeerd door de oprichters van Kenko, Eveline en Françoise. Ik heb de volgende producten getest: Badzout anti-stress & deep relaxation, Biologische shampoo & body zeep Rhassoul, Kokos & Citroen Himalaya Zout Scrub en Vanille & Sinaasappel Himalaya Zout Scrub.

Het eerste product dat ik heb getest is het anti-stress & deep relaxation badzout. Zodra je de dop van de fles eraf haalt, komt een kruidige geur je tegemoet. Het zout is afkomstig uit de Ionische zee, ten westen van Griekenland. Het zout bevat verschillende kruiden waaronder citroenmelisse, dat een kalmerende en spierontspannende werking heeft. Het kaasjeskruid in het zout wordt vaak ingezet tegen puistjes, eczeem en zweren. Zeezout is ook weldadig voor eczeemplekken. Agema’s producten worden gemaakt met behulp van natuurlijke energiebronnen uit het gebied: inheemse flora en fauna, wilde planten, stenen en mineralen. 

 

De geur van de kruiden is in de fles erg sterk, deze geur vervaagd snel als de kruiden in het water terecht komen. Het zout lost snel op zorgt voor een relaxed gevoel, maar dat komt natuurlijk ook door het heerlijke warme water. 

 

Het tweede product dat ik getest heb is de biologische shampoo zeep Rhassoul. Deze shampoo zeep is geschikt voor het haar én het lichaam. De zeep is speciaal geformuleerd voor een gevoelige huid en helpt bij diverse huidproblemen (atopisch eczeem, psoriasis, jeukende huid en roos). De zeep is niet geparfumeerd en erg fijn wanneer je last hebt van allergieën of wanneer je liever geen geparfumeerde producten wil gebruiken. De milde zeep is ook zeer geschikt voor kinderen.

 

Na het eerste gebruik van deze zeep was ik niet zo overtuigd, mijn haar voelde heel plakkerig aan. Dit komt namelijk omdat mijn haar moest wennen aan natuurlijke zeep. Na een aantal wasbeurten verdween dit. De zeep heeft een vrij neutrale geur en is echt goed voor een gevoelige hoofdhuid. Sinds ik deze zeep gebruik heb ik bijna geen problemen meer met een gevoelige hoofdhuid. 

De laatste twee producten die ik getest heb zijn de scrubs. Beide scrubs zijn van himalayan salt, maar hebben een andere geur. De eerste scrub is Coconut & Lemon. De tweede scrub is Vanilla & Orange. Beide scrubs werken heerlijk en werken echt super goed. Mijn huid word er heerlijk zacht van en gaat erg lekker ruiken!

De scrubs die ik getest heb zijn 25ml, maar de verpakking die verkocht wordt op de site, is 300g. 


Mijn eindoordeel: een hele leuke webshop met fijne artikelen. Het zeezout is niet mijn ding, maar doet wel wat het beloofd. De shampoo is erg goed en zorgt voor veel volume. De scrubs zijn heerlijk en ruiken echt fantastisch. Kortom, ik zou zeker vaker bestellen bij Kenko. 

Het zeezout is te bestellen voor €16,00*

De shampoo is te bestellen voor €10,80

De scrubs zijn te bestellen voor €18,90*

* Op moment van schrijven

#gekregen


Reactie schrijven

Commentaren: 0