Review Greenspeed

In samenwerking met Greenspeed mocht ik een aantal duurzame schoonmaakmiddelen testen. Omdat ik toch het idee heb dat schoonmaakmiddelen beter bacteriën doden als er echt chemische middelen in ziten, was ik erg beniewd naar de werking van deze producten. In deze review zal ik mijn ervaring van drie producten delen. Het eerste product is Ecover vaatwastabletten, het tweede product is Greenspeed Swan Wc daily en het derde product is Greenspeed Wash Liquid. 


Het eerste product is Ecover vaatwastabletten. In anderhalfjaar tijd heb ik veel verschillende vaatwastabletten gebruikt. Onze vaatwasser is niet meer de nieuwste en bij veel merken vaatwastabletten is een pan toch nog niet helemaal schoon als de vaatwasser klaar is. Om die reden had ik dus eigenlijk verwacht dat duurzame vaatwastabletten dit effect ook zouden hebben. Geheel tegen mijn verwachting in, was dit niet het geval. Toen de vaatwasser klaar was en ik de pannen eruit haalde, was ik blij verrast, hij was helemaal schoon en er zaten geen etensresten meer in. Gelukkig was dit niet eenmalig, alle dagen daarna, was de vaatwasser echt schoon door deze tabletten. Deze tabletten zou ik dus zeker aanraden.

Het tweede product is Greenspeed Swan Wc Daily. Net als bij de vaatwasser heb ik het afgelopen jaar al veel verschillende wc producten geprobeerd. Omdat ik altijd wil dat de wc echt helemaal schoon is ben ik dus erg kieskeurig met wc schoonmaakmiddel. Het eerste dat ik merkte is dat dit product Gold Cradle to Cradle gecertificeerd is. Het product heeft geen sterke geur, maar is ook niet geurloos. Bij gebruik moet je het 10 minuten in laten werken, goed schrobben en daarna doorspoelen. Ik vond de vloeistof erg dik, waardoor ik veel moest gebruiken. Na het intrekken heb de wc goed gepoetst en daarna heb ik de wc doorgetrokken. De wc was zeker erg schoon. Ik persoonlijk vond dat ik te veel moest gebruiken voor een schoonmaakbeurt en gebruik dus liever een ander merk, maar Greenspeed Daily doet wel wat het belooft en maakt de wc goed schoon. 

Als laatste heb ik Greenspeed Wash Liquid getest. Dit is een behoorlijk grote verpakking van maarliefst 5 liter. Dit wasmiddel heeft geen sterke geur, maar ruikt wel naar wasmiddel. Omdat de verpakking groot is, is het is moeilijker te schenken dan bijvoorbeeld een klein flesje robijn. Ik heb voor een volle trommel ongeveer 65ml wasmiddel gebruikt met een kort programma, 40 graden. Na het wassen, was mijn was weer helemaal schoon. Een broek had voor het wassen een vogelpoepvlek, niet ingedroogd, deze was na het wassen weg. Het wasmiddel geeft de kleding wel een frisse geur, maar geen sterke wasmiddelgeur zoals je hebt bij bijvoorbeeld robijn. Vlekken en nare geurtjes waren wel verdwenen na het wassen. Als je niet van een sterke wasmiddelgeur houdt, is dit echt een aanrader!

Ecover vaatwastabletten

Ecover vaatwastabletten zijn te bestellen voor €27,95*

*op moment van schrijven

 

#gekregen

Greenspeed Swan WC daily

Greenspeed Swan WC Daily is te bestellen voor €11,95* 

 *op moment van schrijven

 

#gekregen

Greenspeed Wash Liquid

Greenspeed Wash Liquid is te bestellen voor €46,95* 

 

 *op moment van schrijven

 

#gekregen


Reactie schrijven

Commentaren: 0