· 

Puur & Fit: De weg naar duurzaamheid

Een aantal weken geleden schreef ik over het duurzame pakket van jouwbox. Ik vind het heerlijk om een box e testen, omdat je zo meteen kennis maakt met een heleboel lekkere duurzame producten. Een tijdje geleden kreeg ik een enorme doos met allemaal verschillende producten van de webshop Puur en fit. Deze box is samengesteld door de eigenaresse van de webshop, Rosa. Ik ben enorm benieuwd naar al deze producten! Ben jij ook benieuwd? Lees dan snel verder!

puur-en-fit-pakket

Waarom is Puur & Fit duurzaam?

Puur en Fit is duurzaam, omdat de webshop een groot aanbod heeft van duurzame merken. Het is een winkel waar je op een plek gemakkelijk al je duurzame producten kan kopen, en daarbij kun je ook nog eens al je gezonde voedingssupplementen, natuurvoeding en andere gezondheidsproducten bestellen. 

 

De webshop Puur en Fit is druk bezig met het verduurzamen van de producten, zo heeft de eigenaresse onlangs een hele reeks duurzame merken aan de winkel toegevoegd, en zal er in de toekomst nog veel meer bijkomen. Ik vind deze webshop erg bijzonder, niet alleen omdat het assortiment in een korte tijd met zo veel duurzame producten is uitgebreid, maar vooral vanwege de passie die de mensen achter deze webshop hebben voor duurzame producten. Op dit moment is nog niet het hele assortiment duurzaam, maar de mensen achter Puur en Fit werken erg hard om het hele assortiment duurzaam te maken, en dat vind ik echt bewonderenswaardig! 

Wat vind ik van Puur & Fit?

Misschien heb je het al gemerkt, maar ik ben echt fan van deze webshop! Het assortiment is groot, bijna alle pure, natuurlijke of gezonde producten die je nodig hebt kun je hier bestellen. Dat kun je ook zien aan het pakket dat ik getest heb, er zit eten in, afwasmiddel, deodorant, een drinkfles en zelf een tandenborstel. 

 

De eerste producten die ik getest heb zijn de producten van Nordics. De producten die ik getest heb zijn: Whitening tandpasta en Charcoal powder. Ik had bij een aantal youtubers al wat van de zwarte poeders voorbij zien komen, dus ik was erg benieuwd. Ik ben begonnen met het testen van de poeder. Met dit doosje moet je echt voorzichtig zijn, het zit namelijk vol met zwarte poeder. Dus maak het doosje echt voorzichtig open, anders zit alles onder! Zoals ik dus net al zei, zwart poeder, gelukkig kreeg ik er ook een tandenborstel bij! Mocht je de poeder ook willen proberen, dan raad ik je echt aan om een tandenborstel erbij te bestellen. Het is de bedoeling dat je een natte tandenborstel in de poeder dipt en daarna 2-3 minuten poetst.

 

Ik heb foto's gemaakt van mijn tanden tijdens het poetsen, maar die zal ik je besparen. Mijn hele mond en tanden waren namelijk helemaal zwart. Gelukkig is het helemaal goed gekomen hoor. Ik merk echt dat mijn tanden super schoon worden van de poeder en merkte zelf als een beetje resultaat. Het maakt je tanden niet na een keer volledig wit, je zult het wel moeten herhalen, maar het werkt wel echt! Het poeder heeft overigens biijna geen smaak. De tandpasta is ook zwart, maar veranderd tijdens het poetsen in wit schuim. De  tandpasta is echt fijn in gebruik en heeft een heerlijke mint smaak. Beide producten zijn vegan. 

nordics-whitening

De volgende producten moet ik nog gaan gebruiken, maar ik wilde ze wel graag even benoemen. Puur en fit verkoopt namelijk ook een heleboel producten om gezond te eten. Zo zat er in het pakket Lucuma poeder, dit poeder is een natuurlijke zoetstof dat je kan gebruiken voor bijvoorbeeld smoothies of een shake. Zo is het wel zoeter, maar hoef je geen suiker toe te voegen. 

 

Ook heb ik een pak eiwitpoeder gekregen. Ik heb ooit geleerd dat als je zin hebt in snoep en andere producten met veel suiker, je eigenlijk trek hebt ik eiwit. Ik kook dan vaak een eitje, om zo aan eiwit te komen, maar het is ook super makkelijk als je eiwit poeder toevoegt aan de smoothie die je bijvoorbeeld 's ochtends maakt. Ik vind het echt een uitkomst! 

 

Verder zat er nog een enorme pot kokosolie bij. Ik gebruik kokosolie eigenlijk dagelijks bij het koken. Het is namelijk de perfecte vervanger voor bijvoorbeeld boter. Maar je kunt kokosolie ook gebruiken om een haarmasker mee te maken. 

puur-en-fit-voedingsmiddelen

Naast de voedingssupplementen en de producten van Nordics, heb ik ook een aantal duurzame cosmetica getest. Een van deze producten was de vegan deodorantstick van het merk Ben & Anna. Deze deo is 100% vegan en cruelty free. Ik heb de deo getest in de geur Vanilla Orchid. Wat een heerlijke deo. Ik was een beetje van voor deze stick omdat de verpakking gemaakt was van karton. Je moet dus zelf de stick omhoog duwen en ik ben daar dus niet zo goed in. Of juist iets te goed, want ik duw de stick altijd te ver omhoog waardoor de deo bijna uit de verpakking valt. Gelukkig zit deze verpakking echt goed in elkaar, en kon ik hem heel goed gebruiken. De deo zelf werkt echt heel fijn, smeert goed en verzorgt de oksels ook echt heel goed. En het allerbelangrijkst, hij werkt! Ik ruik eigenlijk alleen maar de heerlijke geur van de deo en geen nare geurtjes. 

 

De deodorant van Ben & Anna is niet de enige deo die ik getest heb. Ik heb namelijk ook de deodorant van Salt of the earth getest. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij het eerste gebruik geen fan was. Je moet namelijk echt wel goed schudden. De deo heeft namelijk een aparte geur die ik heel eerlijk gezegd erger vind dan de geur van mijn voeten. Nou heb ik ook geen enorme zweet lucht, dus dat scheelt wel. Na vaker gebruik begint de geur van de deo wel te wennen, en het maakt je voeten ook wel droger en zorgt voor minder zweet. 

 

Ook heb ik weer een shampoo getest, namelijk de shampoo van Mas Mewen, in de geur Lemongrass. De geur van deze shampoo is subtiel, maar niet overheersend. Zodra je de shampoo gebruikt hebt en uit de douche komt, is de geur al voor een groot deel weg. De shampoo werkt goed, maar mijn haar echt goed schoon, en schuimt bijna niet. Wel is het vrij dunne shampoo, waardoor het gemakkelijk over mijn haar te verdelen is. 

puur-en-fit-shampoo-deodorant-ben-en-anna-mas-newen

Maar, dat was nog niet alles, er zaten namelijk nog 4 producten in de doos! Helaas is het mooie weer inmiddels voorbij en kon ik de zonnebrand nog niet testen, maar ik zal hem zeker meenemen op mijn vakantie binnenkort. 

 

Een van de producten die onlangs vervangen zijn door duurzame producten is het afwasmiddel. Ik mocht afwasmiddel testen van het duurzame merk Lilly's. Dit afwasmiddel is biologisch afbreekbaar, duurzaam geproduceerd en zelfs vegan. Het is goed afwasmiddel, dat lekker schuimt, niet te sterk ruikt en ook goed ontvet. Zeker een aanrader voor een duurzame variant van het normale afwasmiddel. 

 

Ik heb de twee beste producten voor het laatst. De made sustained fles is een van mijn favoriete producten uit dit pakket. Ik vind deze flessen namelijk echt zo mooi. Naast dat deze fles echt heel mooi is, blijft het water ook nog eens erg lang koel of erg lang warm. De fles houdt je warme namelijk tot wel 4 uur warm, en koele drankjes wel 11 uur koel. Dat het koud zou blijven geloofde ik wel, en dat klopt ook inderdaad. Je drinken blijft echt heel lang lekker koel. Maar het warm blijven, daar was ik toch een beetje bang voor. Maar ook dat klopt echt. Ik heb kokend heet water in de fles gedaan en 4 uur laten staan. Tussendoor heb ik een aantal keer gekeken en er blijft, ook na 4 uur nog steeds stoom afkomen en het water blijft echt heet.

 

Ook was ik een beetje bang dat de fles dan echt heel warm zou worden, dat is dus niet zo. De fles blijft een normale temperatuur, je hebt zelfs niet door dat er echt warm drinken in zit. Wat wel warm wordt is de dop. Gelukkig is deze nog steeds gewoon aan te raken en open te draaien. Ik vind dat zelf best wel fijn, zo weet je voor dat je een enorme slok neemt, dat er warm water inzit. Dit voorkomt bij mij dat ik mijn mond verbrand. Ik ben zeker fan!

Als laatste wil ik het hebben over de DivaCup. Er is de laatste tijd te doen om een menstruatie cup, je hoeft de cup namelijk maar een of twee keer per dan in te brengen, lekt niet door en hoeft geen eindeloze hoeveelheid tampons en maandverband te kopen en daarna weer weg te gooien. De DivaCup is echt een super duurzame oplossing voor als je ongesteld bent, omdat de cup wel 10 jaar mee gaat. Ik vind dus dat meer mensen zouden moeten weten dat de menstruatie cup bestaat en hoe het werkt. Ik heb zelf heel veel informatie gehaald een artikel van detoxplein. Ik raad je zeker aan om dit artikel te lezen, dat kun je doen door hier te klikken. Ik mocht de Cup zelf ook testen, maar omdat ik zelf niet ongesteld wordt, houd ik het bij het testen hoe het voelt. Wil je weten hoe het werkt met de hoeveelheden bloed en het niet doorlekken? Dat lees je in het artikel van Detoxplein. 

 

Ik was erg benieuwd naar de cup omdat ik zelf een beetje bang was dat je hem heel erg voelt zitten, en dat is er natuurlijk ook nog het inbrengen. Maar, het is me alles meegevallen. Ik heb maat 2, dat is de wat grotere. Ik voel hem wel zitten, maar minder als een tampon. Dan nog het inbrengen, ja dat is wel even wennen. Je moet goed opletten, maar verder gaat het echt super gemakkelijk. Wetende dat je heel de dag beschermd bent, en je geen grote hoeveelheid afval creëert elke maand, vind ik het echt een grote aanrader. Het verwijderen van de cup is wel best moeilijk. Je moet namelijk zorgen dat de cup niet vacuüm trekt. Dit doe je door erin de knijpen, en dat is echt wel even oefenen. Hoe je de cup het beste verwijderen lees je hier. Wat ik ook echt heel fijn vind aan deze cup, is dat je er een bewaarzakje bij krijgt. Zo kun je hem na gebruik goed en schoon opbergen, en kun je hem ook onopvallend mee nemen! Ik zou dit zeker aan elk meisje of elke vrouw aanraden!

puur-en-fit-divacup

Alle producten zijn te koop in de webshop van Puur & Fit. 

Nordics Charcoal Powder                       €24,99*

Nordics Whitening toothpaste              €6,99*

Nordics tandenborstel roze                   €4,99*

kokosolie 500ml                                       €9,95*

Lucuma poeder 250gr.                            €10,95*

Hennep Eiwit poeder                              €12,50*

Salt of the earth foot deodorant           €8,49*

Ben & Anna deodorant Vanilla orchid  €7,95*

Mas Newen Shampoo lemongrass       €16,00*

The Ohm collection sun safe F30         €29,95*

Lilly's afwasmiddel 500ml                      €3,95*

Made Sustained Fles Snow White         €24,95*

Diva Cup                                                    €32,25*

 

De producten die ik getest heb, heb ik gekregen van Puur & Fit

*Prijzen zijn gebaseerd op prijzen op het moment van schrijven

Reactie schrijven

Commentaren: 0